15 de gener del 2022

El Joc que està per venir


Human Twilight


Des de l'última entrada fa gairebé un any ja portava 8 mesos desenvolupant aquest joc, ara més que mai ja fa 1 any i 7 mesos que segueixo construint, tot sol i poc a poc, un ambiciós RPG amb l'Unreal Engine i aquesta n'és l'actualització !

Un any sembla molt però realment és poc per una sola persona fent un joc d'aquesta magnitud, m'ha donat temps d'avançar amb molts aspectes i afegir bastants sistemes nous, des de un company gos que et segueix i va a on li diguis fins a un sistema de construcció modular per fer-te una casa que se'n pugui dir llar i, entre mig, un munt de coses més. Tot això treballant-hi religiosament unes 4h - 6h diàries.

I encara hi ha molt per fer...

Començaré amb un nou component i funcionament bàsic que vull afegir, un joc basat en esquadra amb gestió i construcció d'un campament/poble. El que significa que podràs trobar companys que podran venir amb tu i ajudaran bonament allà a on es necessitin, ja sigui treballant, construint i ampliant el poble, com fent missions per ells mateixos o acompanyant-te a l'esquadra a les teves aventures.


L'Esquadra, els Companys


No hi ha dubte que al món de
El Gos, un company fidel
Human Twilight
marxem i arribem sols però el més important és com ho fem entremig.

Com passa a la vida, et creuaràs amb essers especials que vibren al mateix nivell i podran acompanyar-te en tot moment, encara que, tu decideixes si vols companys o seguir amb soledat i passar-te el joc per tu mateix.

Ajudar al campament, ampliar-lo, mantenir-lo, patrullar-lo, recol·lectar recursos i fer sortides per obtenir troballes són algunes de les coses que podran fer per ells mateixos.

Hi hauran diversos tipus, cada u més únic i amb característiques especials que te'n podràs beneficiar i explotar. Però vigila, a Human Twilight res dura per sempre i els Companys podran morir a qualsevol refrega i enfrontament que sorgeixi perdent així, un valuós aliat..


L'Elaboració (El Crafteig)




Dels recursos que es troben al terra se'n fan eines, amb les eines, recursos refinats, d'aquests últims recursos s'elaboren ítems especialitzats i avançats mitjançant Estacions d'elaboració.





A les estacions d'elaboració es poden fer coses avançades com armes, munició i armadures, sempre i quant es tinguin els coneixements, els recursos i els plànols per fer-ho.





El jugador però, pot seguir elaborant coses primàries, com algunes eines, embenatges i tot allò que no requereixi d'una manipulació complexa.







Al fer l'elaboració, el sistema de Crafteig detecta els ítems del jugador i de tots els containers de les immediacions, així no farà falta estar carregant sempre els ítems a sobre podent-los deixar a un cofre, al terra o a la mateixa estació d'elaboració.


Construcció

Mitjançant l'Easy Building System v10 aconseguim una base solida per la construcció modular

D'alguns recursos que s'extreguin se'n podran fer edificis, depenent de què s'hi posi a dins l'edifici complirà una funció o una altra en el Poble, s'ha de dir que res d'això representa la qualitat final del joc, podent canviar, i segurament canviant, moltes coses des d'aquestes paraules que estic escrivint ja que encara s'ha d'ampliar aquest sistema moltíssim !

Amb un menú radial es podrà seleccionar allò que vulguem construir, sempre que tinguem el coneixement, els recursos i els plànols per fer-ho també

 



 Els edificis ens oferiran protecció i un lloc on anomenar llar.


També podrem guardar sota clau tot allò que aconseguim i un sostre per els nostres companys, que necessitaran un lloc per dormir i viure.
La construcció per mòduls és còmoda, intuïtiva i fàcil, ideal per construir edificis amb poc temps

El Minimapa



El Minimapa compleix la funció de situar-nos en tot moment, sabent cap on anem i d'on venim, ens ensenya els objectes que hi han als voltants, el relleu del mapa, d'altres personatges i els punts importants d'alguna missió o un punt marcat per el jugador com també es pot apreciar l'estat del dia i del clima.

Al ser un Top-Down (La càmera elevada per sobre del personatge), no tenim l'habilitat de veure l'horitzó, el que fa que un Minimapa sigui una part fonamental del joc.












Les Missions (Quests)



Hi hauran personatges que requeriran de les teves habilitats per resoldre problemes, aquests pagaran els teus serveis amb or, favors, ítems o espècies sempre i quan compleixis la missió amb èxit.





Sabràs en tot moment a on anar mirant les fletxes del Minimapa, indicant-te amb precisió a on es troba la missió que hagis seleccionat.


Podràs saber l'estat de la missió en tot moment i, un cop estiguis a prop del destí, personatges o objectes veuràs clarament de quins es tracta.



Algunes recompenses seran suculentes armes i plànols d'elaboració i construcció

Hardcore

Human Twilight és, sens dubte, un joc hardcore de supervivència del més fort on morir de manera sobtada i perdre els companys serà fàcil.




Molts dels habitants del món, si poden, no dubtaran ni un segon a quedar-se amb el que portes, si no poden però, et demanaran ajuda, protecció o intentaran vendre't alguna cosa.





Seràs capaç de sobreviure i crear un imperi ?








La Música (El Soundtrack)

Em complau anunciar que, a mans del compositor Donát Baracsi, ja pots sentir algunes de les tracks que sonaran al joc:



Aquest Últim Any

Sols he ensenyat les coses per fora, per dintre hi ha agut i seguirà havent, tota un odissea espectacular per aconseguir programar amb èxit cada un dels sistemes esmentats i la feina que falta encara és aclaparadora ! Ja sols per planejar i crear les estructures tenint tot en compte és tot un assoliment, no dir els mal de caps i dies sencers per arreglar errors que semblaven incorregibles, això sens dubte ensenya.

Alguns sistemes que passen desapercebuts:
  • Preview d'objectes (Veure un model 3D que es pot rotar amb el ratolí)
  • UI Render (Renderitzador d'objectes i armes en 3D que obté imatges amb els milers de configuracions d'accessoris possibles sobre la marxa)
  • AI Brains (Tots els Arbres de comportament necessaris per programar la intel·ligència artificial del gos i demés personatges {Inacabat encara :D})
  • Custom Tooltips (Els suggeriments que apareixen quan poses el ratolí per sobre d'alguna cosa també s'han hagut de fer xD)
  • Optimització (Fer i refer les coses perquè siguin més ràpides i gastin el menys de recursos possibles, és important per la fluïdesa i compatibilitat amb els PCs més vells, no hi ha res com fer córrer un joc súper fluït)
  • Gran part de la Interfície d'Usuari, les imatges amb photoshop, les animacions dels personatges, els sons al clicar, desenes d'efectes de partícules, materials i textures, hores al Blender modelant 3D, etc, etc, etc...
I és que això, com una pel·lícula, per fer de 10 a 15 minuts es tarden setmanes i mesos.. Això si.. Espero que valgui la pena, doncs calculo i m'apreto i espero que a finals d'aquest any.. Podré tenir un Prototip fet !

Algunes coses per venir

En les immediacions d'aquest primer trimestre acabaré el Sistema de Recol·leció de recursos, el Sistema de Diàlegs i finalment decidiré si utilitzar un mapa generat procedimentalment o fer servir sempre el mateix i generar proceduralment els pobles, events i ciutats per obtenir una rejugabilitat inèdita cada cop. Encara que.. Hi ha molt per fer

Per últim vull mencionar l'útil que és gestionar un gran projecte com aquest o el teu propi amb la web/app Trello completament gratis !


El seu sistema de "Targetes" va brutalment bé per organitzar-se bé i no perdre res per el camí, sens dubte val la pena fer-hi una ullada


I per acabar Bonus Happy Time amb el Gos xD